• Forsiden
  • Om oss
    • Salutis HMS
    • Ansatte
    • Samarbeidspartnere
    • Lovpålagt BHT?
    • Personvernerklæring
  • Tjenester
    • Bestillingsskjema
    • Ergonomi
      • Arbeidsplassvurdering
      • Gravid arbeidstaker
      • Individoppfølging
      • Bistand til ombygging, nybygg, innkjøp
      • Etablering av rutiner
    • Helse
      • Arbeidshelseundersøkelse
        • Skift- og nattarbeid
      • Helsesertifiseringer
      • AKAN (Avhengighet og rus)
      • Støttesamtale
      • Yrkesvaksinasjon/blodprøve
    • Krise og beredskap
      • Krisetelefon
      • Krisehåndtering
      • Beredskapsarbeid
      • Vold og trusler
    • Psykososialt arbeidsmiljø
      • Arbeidsmiljøundersøkelser og kartlegging
        • AMUS® – Arbeidsmiljøundersøkelse
      • Arbeidsmiljøutvikling og helsefremmende arbeid
      • Endringsprosesser og omstilling
      • Konflikthåndtering
      • Lederutvikling og lederstøtte
      • Stressmestring
      • Vanskelige personalsaker
    • Sykefraværsarbeid
    • Systematisk HMS-arbeid
    • Yrkeshygiene
      • Fysisk arbeidsmiljø
      • Biologisk arbeidsmiljø
      • Kjemisk arbeidsmiljø
      • Risikovurdering
      • Sikkerhetsdatablad og stoffkartotek
      • Verneutstyr og vernetiltak
    • Deltakelse på møter
    • Annet
      • Handlingsplan og Årsrapport for samarbeid med BHT
  • Kurs
    • Kursoversikt og påmeldingsskjema
    • Alle kurs vi tilbyr
  • Aktuelt
    • Aktuelt
    • – Ergonomi
    • – Helse og livsstil
    • – Krise og beredskap
    • – Organisasjonsutvikling
    • – Systematisk HMS-arbeid
    • – Yrkeshygiene
  • Kundefordeler
    • Vestland
    • Innlandet
    • Oslo og Viken
    • Trøndelag
  • Kontakt
    • Hamar (hovedkontor)
    • Bergen
    • Elverum
    • Gjøvik
    • Indre Fosen
    • Kongsvinger
    • Lørenskog
    • Mongstad
    • Oslo
    • Trondheim
    • Ørland
    • Åfjord
    • Ågotnes
  • Akademi
  • Psykologi
  • Solutions
  • Videosamtale

Salutis HMS

Kvalitet // Kompetanse // Samarbeid

Du er her: Hjem / Krisetelefon

Krisetelefon

Salutis HMS Krisetelefon er en tjeneste vi tilbyr kunder som ønsker rask psykologisk førstehjelp for å ivareta personalet ved akutte og alvorlige hendelser.

Salutis HMS Krisetelefon

24 timer i døgnet, 365 dager i året

Gjennom spesialavtale med Salutis HMS sikres virksomheten, ledere og ansatte rask bistand når det trengs som mest. Fra før av er vår åpningstid fra 07.00 til 23.00 – men gjennom spesialavtalen er vi tilgjengelige for kunden hele døgnet, alle dager i året.
Tilbudet omfatter en vaktordning som kan brukes ved alle slags alvorlige, uønskede hendelser. Det kan være vold og trusler, arbeidsulykker, ran, overfall, brann, dødsfall eller andre plutselige, akutte hendelser som påvirker arbeidsplassen. Du som kunde avgjør hva som er viktig og nødvendig for deg.

Telefonen er bemannet hele døgnet, med kvalifisert personale som har erfaring fra arbeid med kriser, traumer, stress- og sorgarbeid.
Kunden får tilgang til avtalen gjennom en enkel abonnementsordning med en fast kostnad pr. år.

Kvalifisert hjelp ved akutt behov

Salutis HMS har utvidet bistand til bedrifter som trenger rask og sikret tilgang til kvalifisert hjelp når et akutt behov oppstår – uansett når på døgnet hendelsen skjer. Vårt mål er å gi psykologisk førstehjelp ved uønskede, alvorlige hendelser. Vi bidrar til at personalet, og eventuelt pårørende og tilskuere, blir ivaretatt i den akutte situasjonen. Vi gir råd og veiledning om konkrete tiltak, og vi kartlegger behovet for videre oppfølging. For å forebygge psykiske etterreaksjoner kan det for eksempel være aktuelt med samtalestøtte eller emosjonell debriefing. Mange velger å ha påfølgende oppfølging hos oss, som allerede kjenner situasjonen virksomheten har vært gjennom. Hvis ønskelig deltar vi også i en lærings- og evalueringsprosess i etterkant av hendelsen.

Gjennom avtalen sikres innledende krisestøtte, med tilgang til kvalifisert personale som har omfattende erfaring med kriser, traumer og stress- og sorgarbeid. Vårt oppfølgingspersonale har spesialkompetanse på hvordan kriser kan påvirke den enkelte og en arbeidsplass.
Telefonen besvares innen 3 minutter, gjennom hele døgnet, alle årets dager. Våre priser er konkurransedyktige, og tilpasset antall ansatte i bedriften.

Priser

Kr. 1000 pr. mnd virksomheter med 20 ansatte eller færre
Kr. 1500 pr. mnd virksomheter med 21-100 ansatte
Kr. 2000 pr. mnd virksomheter med 101 ansatte eller flere


Mer informasjon

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, eller et konkret tilbud til din virksomhet, bruk vårt kontaktskjema her eller kontakt oss på post@salutis-hms.no

 

Ønsker tilbud

Nylig skrevet

Meldeplikt ved koronasmitte påført i arbeidet

«Covid 19 med alvorlige komplikasjoner» er tatt inn i Yrkessykdomsforskriften … Les mer

Vårt hovedkontor:

E-post: post@salutis.no Organisasjonsnummer: 917 576 645


Postadresse:
Øvermarka 4
2320 Furnes
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Våre kontorer

Hamar (Hovedkontor)
Gjøvik
Elverum
Kongsvinger
Bergen
Mongstad
Ågotnes
Lørenskog
Oslo
Trondheim
Indre Fosen
Ørland
Åfjord

SALUTIS HMS © 2021 · Designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no
Les om cookies og vår personvernserklæring her.